Web Ders Kayıt-Kayıt Yenileme Duyurusu

Yayınlanma Tarihi: 21-08-2025

DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ

 EFES MESLEK YÜKSEKOKULU

 

2025-2026 ÖĞRETİM YILI GÜZ YARIYILI KAYIT YENİLEME İŞLEMLERİ

KAYIT BAŞLANGIŞ TARİHİ

 08 Eylül 2025 Pazartesi   Saat 10:00

KAYIT BİTİŞ TARİHİ

 11 Eylül 2025 Perşembe  Saat 23:59

EKLE/ÇIKAR BAŞLANGIŞ TARİHİ

 15 Eylül 2025  Pazartesi  Saat 10:00

EKLE/ÇIKAR BİTİŞ TARİHİ

 19 Eylül 2025 Cuma   Saat 17:00

 

2025-2026 Öğretim yılı Güz yarıyılı ders kayıt/kayıt yenileme işlemleri aşağıda belirtilen tarihler arasında yapılacaktır.

 

Kayıt yenileme işlemini yapmayan öğrencilerimizin isimleri sınıf listelerinde bulunmayacağından bu öğrencilerimizin derse ve sınavlara alınması mümkün olamayacaktır !!

 

  • 2025-2026 öğretim yılında Yüksekokulumuza yeni kayıt hakkı kazanan öğrenciler ile normal öğrenim süresinde öğrenimine devam eden öğrenciler katkı payı ödemeyeceklerdir.
  • Öğrenim harcını yatırmakla yükümlü olan 2023 yılı ve öncesi girişli öğrencilerimiz katkı payı/öğrenim ücretlerini, öğrenci numarası belirtmek suretiyle Türkiye genelindeki Ziraat Bankası şubelerinden, Ziraat bankası ATM’lerinden, Ziraat bankası internet veya mobil bankacılığı aracılığıyla veya https://harc.deu.edu.tr/ adresinden giriş yaparak ücretlerini yurtiçi ve yurtdışından sanal pos ile ödeyebileceklerdir. Ödemelerde havale masrafı alınmayacaktır. (Diğer bankalar aracılığı ile eft veya havale kabul edilmemektedir.)

 

  • http://kayit.deu.edu.tr adresinde web kayıt linkine tıklayarak, kullanıcı adı ve şifrenizi giriniz (DEBİS kullanıcı adınız ve şifrenizdir).

 

  • Ders kayıt adımında karşınıza gelecek olan uyarı var ise dikkatle okuyunuz. Derslerinizi kontrol ederek seçiniz.

 

  • Bir öğrencinin daha önce almadığı derslere kaydolabilmesi için, bölümünde öğrenim gördüğü ikinci ve daha sonraki yarıyıllar sonu itibariyle en az 1.80 genel not ortalamasını tutturmuş olması gerekir.

 

  • Harç veya kütüphane borcu bulunan öğrencilerimizin kayıt yenileme işlemleri yapılmayacaktır. Öncelikle borçların ödenmesi gerekmektedir.

 

  • Ders seçiminde daha önce aldığınız DD ve DC notlu derslerinizi dilerseniz not yükseltmek amacıyla alabilirsiniz. (Zorunlu değildir.)

 

  • Kayıt işlemlerini İLERLE butonu ile takip ediniz. Seçtiğiniz dersler ve haftalık ders programı ayrı bir sayfada gelecektir. Kontrol ediniz. Bu belgede referans numaranız bulunduğundan çıktısını alınız. Çıktısı olmayan öğrencilerimizin herhangi bir itiraz hakkı bulunmaz.

 

  • Web üzerinden seçmeli derslere kayıtlar tüm bölümlerimizde kontenjan sistemine göre yapılacaktır. Bölümler tarafından belirlenen kontenjanın dolması durumunda o seçmeli derslere kayıt alınmayacaktır.

 

  • Ders kaydınız “Danışmanınız Tarafından Onaylandı” ibaresini görmediğiniz sürece geçersiz sayılır. Bu nedenle kaydınızın danışmanınız tarafından onaylanıp onaylanmadığını mutlaka takip ediniz.

 

  • Kaydınız danışmanınız tarafından RED olduğunda; web kayıt ekranınızdan “TEKRAR KAYIT” ile ders seçiminizi danışmanınızın uyarısı doğrultusunda yenileyerek tamamlayınız.

 

 

 

 

SIK SORULAN SORULAR

 

 

  • Birinci sınıf öğrencileri (2025’de yeni kayıt olan) ders kayıt işlemi yapacaklar mı?

2025 yılında Yüksekokulumuz programlarına yeni kayıtlanan 1. sınıf öğrencileri web kayıt üzerinden ders kayıtlarını yapacaklardır.

  • Kaydımı tamamladım ancak danışman hocam henüz incelemedi. Ne yapmam gerekiyor? Onay işlemi yapılmayan kayıtlar kabul edilir mi?

      Kayıt yenileme işlemlerinin geçerli olması için kayıtların danışman öğretim üyeleri tarafından onaylanması gerekmektedir. Kaydınızın onaylanmaması durumunda danışmanınız ile görüşmeniz gerekmektedir (https://efesmyo.deu.edu.tr/tr/akademik/ linkine tıklayarak danışmanınıza ait iletişim bilgilerine ulaşabilirsiniz).

  • Başarısız olduğum bir seçmeli dersi tekrarlamak zorunda mıyım?

      Hayır. İstenirse, daha önce alınıp başarısız/devamsız olunan seçmeli dersin yerine başka bir seçmeli ders alınabilir.

  • Harç borcum Ziraat Bankasında görünmüyor. Ne yapmalıyım?
  • Giriş yılı 2023 ve öncesi olan öğrencilerimizin yatırmak zorunda oldukları harç miktarları Rektörlük Öğrenci İşleri tarafından bankalara yüklenecektir. Sorunun bankadan kaynaklanması durumunda; Ziraat Bankasındaki görevli, C. Ziraat Bankası İzmir Girişimci Şubesi ile irtibata geçerek sorunu çözebilir.

 

 

 

            …  Yeni öğretim döneminde tüm öğrencilerimize başarılar dileriz  …