2022 YKS sonucu yüksekokulumuz programlarına yerleşen adayların dikkatine !!!

Yayınlanma Tarihi: 18-08-2022

2022 YKS SONUCU YÜKSEKOKULUMUZ PROGRAMLARINA YERLEŞEN ADAYLARIN DİKKATİNE !!!

KAYIT TARİHLERİ VE KAYIT ŞEKİLLERİ İÇİN AŞAĞIDAKİ LİNKTE BULUNAN DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ RESMİ İNTERNET SAYFASINDAN BİLGİ EDİNEBİLİRSİNİZ.

LİNK: https://www.deu.edu.tr/duyurular/2022-yks-sonucu-ile-yerlesen-adaylarin-dikkatine

Yüksekokulumuz Programlarına yerleşen adaylar için 2 farklı kayıt yöntemi bulunmaktadır.

  • E-devlet üzerinden elektronik kayıt

(Sağlık raporu istenilmeyen Gıda Teknolojisi”, “Kültürel Miras ve Turizm”, “Turizm ve Otel İşletmeciliği programlarına yerleşen adaylar için)

  • Yüksekokulumuza şahsen başvurarak kayıt

(Sağlık raporu istenilen Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği”, “Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programlarına yerleşen adaylar için)

Bireysel başvuru yolu ile Yüksekokulumuz Öğrenci İşleri biriminde yapılacak kayıt işlemleri 22.08.2022 tarihinde Saat: 10:00’da başlayıp 26.08.2022 tarihi saat: 17:30’da sona erecektir. Evrak teslimi ile kesin kayıt işlemi öncesinde mutlaka üniversitemiz web sayfasında yer alan “DEBİS” üzerinden sisteme giriş yapılarak bilgi girişi işleminin tamamlanması gerekmektedir!

 DEBİS Bilgi Girişlerinde izlenecek adımlar aşağıda belirtilmiştir;

“DEBİS” e gelerek “Kullanıcı” (öğrenci numarası@ogr.deu.edu.tr Öğrenci numaranızı öğrenmek için tıklayınız )

  • “Şifre” (doğum tarihi GGAAYYYY şeklinde) yazılarak menüye giriş,
  • Sol taraftaki menüde yer alan “Yeni Kayıt İşlemleri” adımı seçilerek bilgilerin girileceği sahaya gelinir.

Burada sırasıyla;  • Genel Bilgiler • Aile Adres Bilgileri • Kimlik Bilgileri • Eğitim Bilgileri • Aile Bilgileri  yer almaktadır.

  • Bilgi girişleri tamamlandıktan sonra son bir kontrol yapılarak kayıt onayı verilir.

KAYIT İÇİN GEREKLİ BELGELER:

  1. Lise diplomasının aslı veya onaylı örneği ya da yeni tarihli geçici mezuniyet belgesi. Aday ek puandan yararlanarak yerleştirilmiş ancak alanı diplomasında veya mezuniyet belgesinde belirtilmemişse, hangi okul ve alandan mezun olduğunu gösterir resmî belge. (METEM programlarından mezun olanların diplomalarında okul adı olarak, diplomayı düzenleyen merkezin adı yazılmaktadır) (Yüksekokulumuz tarafından lise diplomasının aslı veya geçici mezuniyet belgesinin aslı kontrol edilip fotokopisi alındıktan sonra aslı öğrenciye teslim edilecektir.)
  2. 2022 YKS Yerleştirme Sonuç Belgesi
  3. 6 (altı) adet fotoğraf (4,5 cm x 6 cm boyutunda)(Son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalıdır.)
  4. Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği Programına yerleşen adaylar için ayrıca,

* Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belge,

* Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla HEYET RAPORU almak (işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb) (Sağlık raporunun SGK anlaşmalı özel hastaneden veya tam teşekküllü resmi bir hastaneden alınması gerekir)

  1. Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Programına yerleşen adaylar için ayrıca,

* Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmadığına dair belge,

* Mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikleri (ÖSYM tercih kılavuzunda yer alan koşullar Md.10) taşıdığına ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından alınacak sağlık durumunun uçuşa elverişli olduğuna dair rapor.

(SHGM tarafından yetkilendirilmiş sağlık kurumları listesine ulaşmak için tıklayınız https://web.shgm.gov.tr/documents/sivilhavacilik/files/pdf/saglik_birimi/yetkili_saglik_kuruluslari.pdf)

ÖSYM tercih kılavuzunda yer alan koşullar Md.10

1) Bayanlar için 160 cm-180 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

2) Erkekler için 170-190 cm arası boya sahip olmak (ağırlığı, boy uzunluğunun santimetre olarak ifade edilen değerinin son iki rakamından en çok 5 kilogram fazla veya 15 kilogram noksan ağırlıkta olmak).

3) Sağlık durumu uçuşa elverişli olmak (Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından sağlık durumlarının uçuşa uygun olduğuna dair rapor almaları gerekmektedir).

4) Kabin memuru üniforması giyildiğinde vücudunun görünecek yerlerinde dövme, yara izi vb. bulunmamak.

DERS KAYIT:

E-Devlet üzerinden elektronik kayıt veya bizzat okula gelerek kesin kayıtlarını yapan öğrencilerimiz, ayrıca Eylül ayında Yüksekokulumuz web sayfasından  (http://efesmyo.deu.edu.tr)  ilan edilecek tarihlerde ders kaydı (web kayıt-ders seçimi) yapacaklardır.

EĞİTİME BAŞLAMA:

Üniversitemize kesin kayıt ve ders kayıtlarını yaptıran öğrenciler, eğitimlerine 3 Ekim 2022 tarihinde başlayacaklardır.

İNTİBAK/DERS MUAFİYETİ:

Daha önce bir yükseköğretim kurumunda öğrenim gören ve üniversitemize kayıt yaptıran öğrencilerden, kayıt yaptırdıkları program için intibak talebinde bulunacakların, Yüksekokul öğrenci işleri birimine başvurmaları gerekmektedir. (Öğrencilerin intibak/ders muafiyeti talebi için, öğrenim gördükleri daha önceki yükseköğretim kurumuna ait not durum belgesi (transkript), ders içerikleri ve öğretim planı ile birlikte başvurmaları gerekmektedir.)

 

KAYIT DONDURMA:

Geçerli mazereti olan öğrenciler (sağlık sorunları, tutukluluk hali, yurt dışında öğrenim vb. gibi) kayıt işlemini tamamladıktan sonra Yüksekokul Yönetim Kurulu Kararı ile kayıtlarını dondurabilirler.

Bu durumdaki öğrencilerin, kayıt dondurma gerekçesini belirten dilekçe ve belgeler ile Yüksekokul Müdürlüğüne başvurmaları gerekmektedir.

Öğrencilerin intibak/ders muafiyeti talebi için, öğrenim gördükleri daha önceki yükseköğretim kurumuna ait not durum belgesi (transkript), ders içerikleri ve öğretim planı ile birlikte başvurmaları gerekmektedir.